Festskivan.

Varje gång jag är hos mina föräldrar innan det är utgång, säger min mamma såhär.

När jag och Ingrid skulle festa då lyssnade vi alltid på festskivan innan vi gick ut!

Festskivan är The Best of Spencer Davis Group. Och nu står det gamla skivspelare i mitt gamla rum i trean vid Gullmarsplan, så innan Strand och Hästpojken i fredags lyssnade jag och min mamma på festskivan.

Och vilken festskiva!


Den finns på Spotify för de som inte har gamla skivspelare i sina gamla rum.
Och om man är sviken, besviken, eller bakfull dagen efter finns låt nummer 3, Every Little Bit Hurts, som är en sådan låt också. En sådan som byter karaktär efter humör.
(Gimmie some lovin' är dessutom en hit från filmen Notting Hill)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0