Nu är det höst

Idag pluggade jag mitt sista tentaplugg på det campus jag hållt till mest, Engelska Parken. Kändes som att komma hem lite, undrar om man kommer sakna platserna där man har hängt över böckerna mycket när pluggtiden är slut? Funderade nästan på att ta någon till kurs där nästa höst, när programmet är klart, bara för att!

Anyways, sidospår. När jag gick hem, den väldigt Uppsala-studentikosa vägen förbi universitetshuset, Snerikes, Uplands och V-dalas nationer, såg jag tecknet. Nu är det höst. De river Bryggan-verandan (och det är alltså för oinvigda Snerikes sommarrestaurang och klubb, bestående av plank-veranda). Tack och hej, sommaren. Nu får vi klubba inomhus igen...

(Träden med de röda löven på kyrkogården kanske också var en liten hint)

Nej, hög tid att ögna igenom det sista inför denna min första salstenta sen innan jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0