Stockholmsdubbeldag

I måndags begav jag mig till vår kungliga huvudstad för att möta upp mor och fika på söderorts bästa fik Javasavi på Årsta torg! Suveränt god jättebulle intogs och jag hämtade ut mitt lånade ex av Karl Marx Kapitalet som är första boken i första delkursen i sociologi b som körde igång i samma dag. Tisdagen blev sen både jobbig, kall, blöt och trevlig i en liten röra. Vaknade gjorde jag klockan 6 på morgonen, tänkte åh skönt då kan jag ta det extremt lugnt, somnade om, vaknade 8 och fick redigt bråttom då jag skulle ta bussen 8.30 från Gullmars till Hornstull och min frisör Petra. Men jag hann, fick äta en frukost utspridd på typ tre timmar, och startade med en banan på bussen. Petra gjorde som vanligt ett utmärkt jobb och jag tog mig nöjd och glad tillbaka till föräldrarnas lgh för att äta lite till innan jag skulle hänga med Ulle. Vädret var kallt och slaskigt. På Gullmarsvägen tutar plötsligt en skåpbil på mig, det är min far som åker omkring och chillar på arbetstid! Nej skämt åsido han är en hardworking guy min far, och pratsam vilket resulterade i att jag stod vid vägkanten och snackade skit i typ tjugo minuter, min tidsplan blev ruckad på och jag blev försenad till medis och mötet med U, sorry min vän att jag undantagslöst är sen! Vi hade en trevlig Tullys-fika med skvaller och chaite, och sedan blev det lite shopping längs Götgatsbacken då jag såklart hade glömt nycklarna till lägenheten och var tvungen att posta in mors nycklar och alltså snällt fick hänga på stan tills tandregleringstiden vid tre-snåret. Men är det något jag saknar med Sthlm så är det faktiskt shoppingen på söder, jag älskar verkligen stråket vid Götgatsbacken och Brunogallerian som har Sveriges grymmaste H&M där jag förutom att fynda en top sprang in i halva Melody Club. Sångaren Kristofer Östergren har jag sett åtskilliga gånger förr, vi har visst samma stråk han och jag!


BK Centralen med City

Tandregleringen gick inte bara bra utan fruktansvärt fort och jag som hade beställt tågbiljetter i förväg för att dra fördel av SJ:s 25-kronors kampanj under januari hade bara att åka in till Centralen och hänga där i drygt en timme tills mitt tåg skulle avgå. Det var bara att dra åt sig en City, köpa en fiskburgare på Burger King, mitt absoluta favoritsunkmatsställe, och sitta av tiden och spana på folk, överraskande underhållande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0