Nu är det slut

Nu är galan slut, kvällens bästa uppträdande var absolut det kombinerade Hello Saferide-Detektivbyrån-Markus Krunegård-uppträdandet, klockrent med sax-beat och grejer. Påmindes återigen om hur otroligt bra Markus låt Jag är en vampyr faktiskt är, den påminner mig om Stockholm, såklart, och "hela världen är så underbar på bussen in till stan" är verkligen hur man kan känna sig ibland på just bussen in till stan. Jag blev lite Stockholms-nostalgisk, särskilt då Anna var här och hälsade på mig en snabbis idag och påminde mig om gamla tider! Apropå Markus Krunegård, han verkar vara en väldigt rolig prick, inte minst att döma av hans dialog med publiken när han i våras spelade i slottsparken här i Uppsala. Den lät ungefär så här.
Publiken: Vi älskar dig Markus!
Markus: Jaa älskar är ett starkt ord, men jag tycker väldigt mycket om er också.
Skön snubbe. De stora frågorna efter att galan nu är slut är som följer:
  • Varför har ann westin ärmlöst? (annars var hon rätt rolig)
  • Varför vann Lykke Li överhuvudtaget ett pris? Hon är ju verkligen lite lätt överskattad.
  • Varför vann inte Hellacopters guldmicken? Håkan är en fantastisk liveartist men han har vunnit den förr, och Hellacopters borde ha fått den i år av lång och trogen tjänst, ett otroligt stabilt live-band med hög lägsta-nivå som i år tyvärr gjorde sina allra sista spelningar.

Markus Krunegård i slottsparken, Uppsala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0