Istället för läsning: bloggning!

Läsningen av Marx' Kapitalet har gått framåt, men nu när det bara är 30 sidor kvar är det helt avstannat. Boken ligger uppslagen på sängen här bredvid mig, men jag ids inte!! Igår shoppade jag de andra böckerna för kursen, tegelstenen Det andra könet av Beuvoir och Den Protestantiska Etiken och Kapitalismens Anda av Max Weber. Saknar bara Durkheims The Division of Labour in Society och sen är jag all set. Faktiskt, trots mycket gammelkrångelspråk jättekul att läsa sociologiska klassiker, rolig kurs.

Jag förstår inte hur det kan vara tisdag för det känns som helg, med alla dagar utan lektioner, det blir slappdag efter slappdag och dåliga sovvanor med frukost vid 11 och svårt att sova innan 1. Förra veckan var nästan helt lektionsfri, så på torsdagen bestämde jag och Kirris oss för att ta oss till Stocken, det gick dock sådär och vi var för sent ute och kön var stängd, så det blev istället besök på Upplands nation som ligger mer eller mindre runt hörnet från lägenheten. En lugn och trevlig pubkväll allt som allt!

   
Precis innan utgång, jag har reafyndade bodyn från Ida Sjöstedt/Monki

Torsdagen följdes av en superfredagskväll i lägenheten med goood mat och vin. Gorgonzolapasta med vitlöksbröd och körsbärstomater och Casillero del Diablo på det! Såhär såg det ut i vardagsrummet. Tyvärr var inte vår senaste fjärdedel Linn med, men nästa gång är det pizzakväll och då är du där, basta.

 
God mat / Kristin och Agge

Ja och Upplands pub verkar ha blivit mitt nya stamhak, igår var det dags igen.

Jag invigde min nya Gina Tricot-tee som är superskön, plattade håret och pallrade mig två kvarter bort

Jag och Linnea hade planerat värsta supermiddagen men tyvärr var det många som inte kunde attenda och det blev vi och Måns som åt nachos och toast och pommes och öl och cider, med senare uppdykning av Oskar, Henke och Linn. Mycket trevlig kväll allt som allt, dock kallt och snö när jag och Linn traskade hemåt men! Det är ju nära!

Anyways, nu blir det promenad med Kirris och ingen Marx förrän senare....

Kommentarer
Postat av: Linn

Nästa gång vill jag också vara med:D Ränka med mig!

2009-02-01 @ 22:49:54
URL: http://adjoken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0