Nickel Eye

The Strokes, som är mitt absoluta favoritband, har tagit en officiell paus fram till februari 2009, och under tiden har flera medlemmar sidoprojekt. Albert Hammond Jr har ju till exempel släppt två riktigt trevliga album och var förband till giganten Colplay under deras Europaturné, och trummisen Fab Moretti både spelar gitarr, sjunger och skriver låtar i bandet Little Joy. Och i januari släpper basisten Nikolai Fraiture sitt debutalbum The Time of the Assassins under småcharmiga namnet Nickel Eye. Och det låter riktigt bra! Bland annat Regina Spektor och Nick Zinner (YYY's) har dessutom hjälpt till. Kan bli topp!


Nikolai Fraiture (bild från rockstar.it)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej, jag ska på studiebesök/intervju på socialtjänsten där :p Men får jag tid över kan jag ju höra av mig! =) Vi är en hel grupp som bilar över men lite tid kan man väl nog avvara haha ;)

2008-11-27 @ 16:06:37
URL: http://johrem.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag hör av mig, men det får bli en snabbis, med tanke på de andra :p vi ska till salagatan 18 (tror gatan hette så). Intervjun e kl 13....

2008-11-29 @ 13:05:36
URL: http://johrem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0