Valångest

Senast igår hörde jag ett opinionsundersökningsresultat som återigen pekar med hela handen åt vänster. Alltså, om det blev val idag, skulle regeringen störtas, MUHAHA. Nej, låt oss bli seriösa. Det är konstigt att folk kan ångra sig efter att ha röstat på ett alternativ som faktiskt bara har infriat det de lovat. Mycket kan man säga om den borgeliga regeringen men inte att de inte förvarnade om sina åtgärder. Hur kommer det sig då att folk har röstat som de gjort när de nte kan stå bakom konsekvenserna av sina egna röster? Det finns inga politiska dagen efter-piller, folks.

En annan valångest är min egen. Det finns en sjuk känsla av tillfredställelse när man spenderar stora summor pengar, men bara om man känner att de spenderas på något som är värt pengarna. Idag har jag kommit till ett beslut om den laptop jag måste köpa, och jag ska köpa den idag för att inte förlora den rabatt som det är sista dagen för att utnyttja, och jag har ångest. Jag är inget datorproffs. Tänk om den är totalt oduglig, inte olikt den jag använder nu. Tänk om, tänk om, tänk om, hjälp. Det blir en Dell Inspiron 1525.

image91
This is it  (bild från dell.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0