Referensproblemet

Det är mars, vilket betyder att nu är det verkligen dags att söka sommarjobb pronto. Vilket innebär uppdatering av cv. Vilket för mig innebär referensproblemet. Jag har nämligen inte så många sådana, helt enkelt för att jag inte har haft några jobb att tala om. Visst, jag har stått som timvikarie inom barnomsorgen i nästan ett år nu, men sällan varit på samma ställe i mer än en dag, ergo ingen referens. Och ja, jag har skrivit fem artiklar till en tidning, men jobbat helt självständigt och resultatet: en arbetsgivare som inte har en aning om annat än resultatet. Vad som återstår är en snäll referens. Från en praktik. Bra jobbat Lisa, snart 20 år.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0