London Live & In Transit

Dagens läxa från mig: missa aldrig London Live (SVT2 19.30 tisdagar), även om man inte är överförtjust i någon av artisterna som sägs ska vara med vet man aldrig när det dyker upp någon oannonserad favorit. Som ikväll, nog för att jag är ganska överförtjust i Rufus Wainwright som sades skulle vara med, men så helt plötsligt dyker Albert Hammond Jr upp, oh joy!
The Strokes (vars ena gitarrist Albert H är) är  mitt all-time favoritband såklart, och Alberts soloalbum Yours to keep från 2006 är hur bra som helst. Och så spelade han In Transit, den absolut bästa av hans låtar, lovely!
Minns att jag upptäckte låten för några (fem, sex sådär) år sedan, en lite annorlunda version finns med i Strokes film från deras Europaturné 2001. Jo då, In Transit hette filmen också vill jag minnas, och scenen med låten är sjukt härlig, precis i slutet med flygplan och mopeder. Men hela filmen är jättecharmig! Här är de sista minuterna, se se se!

Update! Inlägget är redigerat för att förtydliga för oinsatta! Enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0