Lightspeed Champion & vart jag får allt ifrån

Hörde Lightspeed Champions låt Galaxy of the Lost för ett tag sen, men innan jag hann komma ihåg att ladda ner låten föll Devonte Hynes (f.d. Test Icicles) nya akt ur minnet. Så dök nya videon till hans låt Tell me what it's worth upp på MTV och snabbt som attan fanns den och nästan hela resten av albumet Falling off the Lavender Bridge på min iPod. Grymt bra låtar med finurliga texter, Lightspeed låter som en mix av Bloc Party och Conor Oberst OCH har gjort en cover av The Strokes låt Heart in a cage (från First Impressions of Earth, 2006) live som borde höras! Jag som avgudar Strokes blev såklart glad bara av åsynen av mp3an, och den är faktiskt en riktigt charmig version av låten. Lyssna annars särskilt på Dry Lips, Everyone I Know is Listening to Crunk och No Surprise (for Wendela)/Midnight Surprise. Och Galaxy of the Lost såklart. 

image61
Lightspeed Champion (från www.omahype.com )

Eftersom jag är smått teknikhandikappad och inte använder vanliga nedladdningsprogram för att få min musik måste jag tipsa om min primära musikkälla, grymma Elbows som är en musikbloggsaggregator (där man kan söka artistvis och därifrån slussas till lämpligt blogginlägg bland webbens sjuka mängd musikbloggar där den eftersökta mp3an (samt ofta en smart kommentar eller recension) finnes). Hype Machine är också ett bra exempel, som jag också ofta anvädner. Ett besök på Elbows/Hypem medför ofta att man hittar ny musik, som finns tipsad om på samma blogginlägg, vilket såklart är sjukt kul och jag kan fastna i timmar (när jag borde plugga, usch)! Besök! 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Lightspeed Champion är kanon. Min favorit just nu är nog Midnights Surprise

2008-08-17 @ 13:00:44
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0