It's true, life will smile for you

Januari är verkligen trötthetens månad. Jag känner att jag bara räknar ner tills den tar slut. Känns som evigheters evighet.

Grammisgalan var intressant som vanligt, och inte så förvånande som vanligt, och de manliga artisterna dominerade, som vanligt. Salem al Fakir vann fyra stycken, men han förtjänar sina priser, det gör han, duktig och talangfull och skivan är verkligen riktigt bra!

image41

Säkert! vann årets kvinnliga, föga förvånande men välförtjänt den också. Undrar verkligen vad som hände med Sahara Hotnights, årets grupp, årets album, årets låt? Inte en enda fick dem, väldigt illa! Och hur lyckas de alltid vara så klockrent välklädda? Gillar att herr al Fakir valde It's true som slutnummer, den är så skönt upplyftande, och inte det självklara valet, bra där Salem. Amanda idoltvåan Jensen var förvånansvärt dålig, sjöng falskt och krumbuktade sig, med en konstig låt skriven av Vincent Pontare, innehöll den väldigt nytänkande textraden "Money makes the world go 'round...". Nejmen, vad säger du, verkligen? Har jag inte hört det där förut någon gång, känns så bekant?

Hemtenta återigen. Not liking them, not at all. Men ska bita ihop och köra igenom den. Imorrn ska jag börja. Typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0