Gossip Girl, yes I love it

En seriepremiär helt i min smak ikväll på 5an (20.00, halvkass tid, hade hellre sett den byta plats med nästa program i tablån, I huvudet på Gynning), Gossip Girl gick ut bra och jag är redan hooked. Älskar den Romeo och Julia-eska storyn mellan huvudkaraktärerna Serena Van Deer Woodsen, den rika used-to-be-populära societetstjejen, och den sociala outsidern från den "fattiga" (eller kanske mindre rika) sidan, Dan Humphry. Blake Lively som spelar den förvånansvärt sympatiska Serena spelar riktigt bra, och Penn Badgley (Dan) gör verkligen inte ett dåligt jobb han heller. Sjukt skön karaktär, den där härligt cyniska kulturella Dan! Stort plus för musiken, redan i premiäravsnittet lyckades de klämma in härliga Hard to Live (In the City) från Strokes-gitarristen Albert Hammond Jr's solodebut Yours to Keep (2006), well done! Och jag gillar bloggaspekten med sköna Kirsten Bells berättarröst som kallt kommenterar allt som händer. Jo, I know I love it.

image60
Gossip Girl (nu vill alla modeoffer ha skoluniform, can't blame them)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja, Gossip Girl var faktiskt riktigt bra, betydligt bättre än vad jag hade väntat mig. Och självklart har jag sett Californication, riktigt skön serie haha ;)
Hahha jaa nån gång får man väl åka till Hultsfred men inte i år, pengar och vänner som stoppar.

2008-01-30 @ 10:38:50
URL: http://johrem.blogg.se
Postat av: ulle

aaah, jag vet jag vet!. gossipgirl är bäst. jag har sett tolv avsnitt :D:D:D:D:D

2008-02-01 @ 11:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0