Godis och Neutrogena

Konstigt, för efter julmat och dito godis borde man ju vilja äta salladsblad fram till påska, men har nog aldrig varit mer godissugen än nu! Varje dag bara mal det i mitt huvud, godis, godis. Nu till exempel. Och skåpen är tomma.

Det är lätt att påverkas av reklam, märkte jag när jag idag stod inne på apoteket och riktigt retade upp mig på pormaskar varpå jag, helt utom egen kontroll, med manisk blick zombie-vandrade mot Neutrogena visibly clear-hyllan, tog ner en tub ansiktsscrub och tog sikte på kassan, halade upp drygt sextio spänn, tog min gratiskasse (de bara hänger där och ser lockande ut, och då tar man ju en även fast man vet att det är omiljövänligt med plastpåsar!) och vandrade ut. Helt klart påverkad av reklamen, ni vet den där hon som spelar Lana i Smallville splashar vatten i ansiktet och bedyrar de orangea tubernas mirakelinnehåll. It better work, säger jag bara. Annars är det Smallville-Lana som betalar tillbaka mina 65 kronor!

Update! Kristin Kreuk heter Smallville-Lana och här är reklamspoten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0