Shopping-längtan

Jag kommer på mig själv med att ganska ofta önska att jag vore lite rikare. Så att jag skulle kunna shoppa lite mer. Det är hemskt vad jag är materialistisk. Men i ett konsumtionssamhälle som detta vill man omge sig med prylar. Och jag tror att uttrycka sin smak är en stor del av skapandet av en egen identitet (men det tar vi en annan gång).
Nu har jag dock köpförbud ett tag. Till den 25:e ungefär. Och alla vet att det är när man inte kan shoppa som man hittar allra mest saker man vill shoppa.

Den här är ungefär hur fin som helst (och ganska billig, 260 kr). Från asos.com.

   

Väl scrollandes igenom asos, hittade jag dessutom...


...den här, perfekt till kyligare sommarkvällar och Hultsfred...

   
...och de här fina vårtopparna.

För att glömma allt jag vill ha men inte kan få (dramatiskt huh?) ska jag nu gå ner till Snusboden (ja, det heter så här, och nej jag bor inte på landet) och hämta mitt paket från cdon.com som innehåller Dylan, Arctic Monkeys och Jack Peñate (woho reafynd) och plugga lite Säljö.


(alla bilder från www.asos.com


Kommentarer
Postat av: Sessan

Rosetten där var ju jättecute =) Vad kostar den?

2008-02-12 @ 13:44:22
URL: http://sessan82.blogg.se
Postat av: Sessan

Inte illa! Billigt var det oxå. Undrar om den är genomskinlig??!!!

JUst nu försöker jag landa efter att ha varit på modevekan!

2008-02-15 @ 14:59:43
URL: http://sessan82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0