Melodifestival, pt 2

Kristian Luuk är rolig! Nu håller vi på Lasse Lindh!! Globen, Lasse, Globen!


Update! (20.20) Jag vill vara Nour El-Rafai. Jag hon som möter artisterna efter att de uppträtt. Av flera anledningar. Hon får stå där i melodifestivalen och säga roligt till artisterna. Hon är snygg. Hon fick en puss av Lasse Lindh. Hon får mig att känna mindrevärdeskomplex, eftersom hon bara är 20 år.
Olas låt var lite svår att ta in och hitta melodin på, men duglig.
Nicole-muppen låter som ett skämt, men jag orkar inte titta.
Lasses låt var urcharmig, som han brukar, heja. Kom inte sist.
Nej nu ska jag fortsätta titta.
Update2! (20.34)
Hahaha. Haha. Det var mitt omdöme om Jimmy Janss...oj jag menar Alexander Schöld.
Bröderna Rongedal! Fasiken, vad roligt det är med två likadana snubbar som slidar ner för ramper och vinkar i takt. Låten är som Mika+Scissor Sisters light. Skapligt.
Sanna Nielsen orkar jag inte ens titta på. Balladtråkeri är inte min cup of schlager. Men det låter fint tillrättalagt tråkigt.
Update 3! (21.10)
Fasiken, trots min röst (!) hamnade Lasse bara på 6e plats. Tråkigt.
Men tusan vad rolig Kebabpizza-låten är, svänger, och den är väl denna deltävlings comic relief. Och förra veckan gick det ju bra för den.
Carola & Andreas då, jo visst låten är bra, de är rutinerade. Låter lite som U2 light. Har principiellt svårt för Carola, men gotta hand it to them, de borde gå vidare till Globen. Och varför skulle de inte göra det.
Varför, oh varför, är det alltid ett obskyrt tråkigt dansnummer som agerar pausunderhållning? Men Björn Gustafsson är fortfarande roligast.
Update 4! (21.37)
Kul med skrällen, Carola & Andreas till andra chansen. Det känns trevligt att det rörs om lite i den förutsägbara grytan, ävan fast jag tycker de var värda en finalplats mer än Sanna Nielsen. Men the brothers liksom, deras låt och numret i sig är bra roligt alltihopa! Och Sannas ballad är fin, visst är den det. Roligast var Carolas chock, som hon snabbttäckte upp med ett leende. Intressant deltävling, minst sagt.

Eftersom det är SVT-kväll ska jag nu se Brottskod Försvunnen, följd av Brittiska mysdeckaren Kommissarie Lynley.


Kommentarer
Postat av: Sessan

Åååh, är du oxå beteendevetare! Jag meed! Går i trean nu, du då?? Vilket är ditt huvudämne?

Har aldrig känt mig så studentpank under hela min studietid, känns det som. Det har varit många utgifter. Vi ska se Rihanna i sthlm i mars! Ska bli superroligt.

2008-02-17 @ 14:44:11
URL: http://sessan82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0