Make me look cool

Läste bröderna Schulmans blogg. Den är underhållande. I ett inlägg skrev en bror (jag orkar inte kolla vem, det är sent) något om en upptejpad obegriplig kulturartikel (aren't they all) som fick honom att se bra ut. Sådana fenomen har det pratats om bland oss som läste sociologi förra terminen. Ska man sälja sina böcker, eller ska man behålla dem, ställa dem på en mycket framträdande plats i bokhyllan alternativt lägga dem på nattduksbordet, lite slarvigt sådär som att igår kväll ville jag köra lite avkopplande ströläsning och drog fram... ja vadå? Berger & Luckmann, allt för att verka smart, kultiverad, reflekterande, djup. Ja, vi kom fram till att de sitter fint i bokhyllan.


Ja jag lovar, det stavas nattduksbord. Jag tog DN till hjälp. Jamen vem tusan vet det, rent spontant? Det låter ju nattyugcksbord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0