Krasslig, pros and cons

Jag börjar bli lite smått förkyld igen. Det känns spontant ganska så jättetråkigt, sådär, men efter en stunds eftertanke så. Jaa... Det finns två sidor av varje mynt. Att vara i mellanläge, inte sjuk men inte helt frisk heller, gör att jag hoppar korridorsfest ikväll, tråkigt, men också att jag hinner läsa det som ska läsas till måndagens pedagogiklektion (en skolverket-rapport på 75 mustiga sidor), bra. Kan också ta en superhändelselös lördag utan att gå ut utan det medföljande dåliga samvetet, bra, men får därför skjuta upp IKEA-besök för gardinsspaning nu igen, dåligt.

image69
Överväg


Har äntligen lyssnat in mig på Rufus Wainwrights album från förra året Release the Stars som jag köpte häromveckan och det är riktigt bra, positivt. Men åkte inte till närmaste Ur & Penn för att rea-shoppa en ny (välbehövlig!) klocka idag heller, som jag har tänkt göra i typ ganska lång tid, negativt. Jag fryser, dåligt. Jag kan gå osminkad i mjukiskläder en hel dag, bra. Jag nyser mycket, och det gör ont i näsan, dåligt. Jag nyser mycket, och det låter alltid roligt, bra. Det är liksom ganska...jämt. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0