Esther

Är såklart, förutom att vara ett mycket fint kvinnonamn, ett supersött melodiglatt popband från Växjö. Jag visste inte att de existerade längre men snubblade genom elbo.ws-djungeln på låtarna Throw a spanner och I can't promise från deras nya skiva Lie to me, I love a good story. De är väldigt gulliga catchy låtar, inte så mycket mer än så tyvärr. Men de kanske växer med fler lyssningar, eller så är Esther bara ett lagom-glatt catchy band, och det är ju inte fy skam heller! Först hörde jag bandet genom Svt där de spelade i något ungdomsprogram, 2003 tror jag, och jag gillade dem skarpt. Minns att jag även spanade in söta sångaren Markus på Hultsfredsfestivalen samma år vid Shout Out Louds-spelningen i dåvarande Rookie-tältet. Tänk så fort tiden går...



Bild från esthermusic.net, albumet kom 30/6 i år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0