Nackademin ligger inte i Nacka

Vilket jag vet för att jag var på Öppet hus idag, på Nackademins Haga campus. Alltså i Solna, bakvänt nog. Och på öppet hus på Nackademins Haga campus var jag för att jag är väldigt intresserad av deras KY-program Förpackningsdesign. Som det verkar en vettig kombination av projektledning, produktutveckling och design, som dessutom troligtvis skulle fungera att koppla ihop lite smart med de kurser jag läser för tillfället. Huset är ett jättecharmigt stort gammalt tegelhus, omgivningarna inte de vackraste. Inuti är det både fint och ibland mindre fint. Att öppet hus-marknadsföra sig var de sådär halvbra på, inte så drivande utan ett gäng elver och lärare satt mest och log bakom sina bord, efter en stunds plirande hoppade dock en lärare på fötter och pratade lite med undertecknad. Givande, mja inte så värst, men lite. Och de bjöd på saggiga wienerbröd, hyfsat kaffe och supergoda äpple-kanelmuffins. Det var två förvirrade män vid kaffebordet, en kunde inte använda varken pumptermos eller lite större kaffebehållare med uppåt-kran, en välte ner en stapel kaffemuggar med kommentaren "Ojdå! Det här går ju bra, det första jag gör när jag kommer innanför dörren är att välta saker". Jag svarade med ett världsvant "Mmh, så kan det gå", jag orkar väl inte stå och snacka med en klant. Overall gav besöket mig huvudbry, och det hade jag redan innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0