Tale of two cities

                            
Uppsala by day                                   Stockholm by night

Har varit uppe sedan 05:43 (jag vet, jättekonstig tid att ställa klockan på men den är bra, inte riktigt kvart i men ändå tre minuter sömn extra jämfört med tjugo i och jag inbillar mig att det gör skillnad).

Har hunnit med:
Morgonbestyr. Förvånar mig varje dag med föreläsning 8 jag klarar av dem i tid
Tunnelbanan som passar tåget fast inte den jag siktade på, såklart
7.11-tåget som fick köa in till Uppsala igen
Att promenera enda till föreläsningssalen så-långt-bort-från-tågstationen-som-möjligt trots 10 minuters försening av tåget, och komma i tid. Detta var: en rask promenad.
Föreläsning i sociologi som var rätt okej och lite ytlig/snabb
11.09-tåget tillbaka till Stockholm, stad 1
Till jobbet i tid
Kvällsportion lättkultur bestående av Aftonbladet, Idol, Boston tea party, Dexter.

Har inte hunnit med (/inte varit tillräckligt duktig och ambitiös för att):
Läsa det jag planerade i morse

Är bisarrt (dagens ord verkar det som) varje gång tåget rullar in i Uppsala eller Stockholm, lite som att jag pendlar mellan två separata liv som jag inte riktigt får ihop. Men jag gillar verkligen Uppsala, än så länge. Och försöker lära mig hitta ett snäpp bättre eller två.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0