Konsumtion

Idag har jag konsumerat. Hur klyschigt det än låter så är det trösterikt att shoppa, det ger lite glädjestunder, även om man bara unnar sig något litet. Man känner liksom att fan vad skönt, jag är värd att lägga lite pengar på, jag har tjänat pengar och nu kan jag använda dem för att ge mig själv lite glädje. Och med den senaste tidens depp-väder följer shoppingen naturligt. Idag unnade jag mig Babyshambles nya skiva, ett par lila långa leggings och, inte bara ego-care idag trots allt, rosa bandet (det Lars Wallin designat såklart, visste inte ens att det gamla fanns kvar i handeln, men inte är det det man vill ha).

Babyshambles Shotters Nation var verkligen inte en besvikelse, spattiga gitarr-riff, Clash-kör-mattor, Pete's snygga röst och charmiga texter. Nicely done!

image12

Vill våga ha långa leggingsen med ballerinaskor, rute for me.

Var i skrapan igår. Fint, jag gillar det, men man ska definitivt inte vara där en lördag. Nästa gång blir en tisdag förmiddag precis innan löning (om inte jag som alla andra är relativt pank denna dag). Lite roliga affärer där i alla fall. Jag kände mig intelligent och köpte en engelsk pocket, tänk man kanske blir smart av att plugga. Älskar affären Happy (?) som påminner om presentaffärerna i Mariefred men med lite roligare innehåll. Vill köpa doftljuset därifrån med apelsin-lukt, och definitivt de blingade hörlurarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0