Death Cab och tenta

Jag är äntligen ute ur pluggexilen, tentan är över och det känns som ett stort stressmoment har lyftats från mina nedtyngda axlar. Ojoj.
Imorse laddade jag upp med max-dos Death Cab for Cutie, bästa pepp-musiken som finns på hösten tycker jag. Härligt, men under tentan ringde Your heart is an empty room i huvudet högt över människans formbara sexualitet, etniska integrationsmodeller och symbolisk interaktionism. Paniken var nära när jag tittade ut över havet av prydligt uppradade bänkar med nummerplåt i övre högra hörnet och kanske hundra pers sittandes skrivande med praktiskt taget fruktsallader och godisdiskar uppställt framför sig och toalettlistor och en gubbe som kommunicerade med oss via mikrofon . Det kändes så surrealistiskt och nästan Kakfka-organisatoriskt.

image9

Dexter var jag tvungen att se igår, trots pluggexil, och även Boston tea party.
Dexter (TV6, måndagar 23.00) är skrämmande bra, det är härligt med en tv-serie som verkligen på riktigt utmanar bad-guy/good-guy stereotyperna. Man älskar ju Dexter, och till och med när han mördar är hans repliker fyndiga och witty, och sen åker borren fram. Men tanken som stannar kvar när scenen är slut är inte usch vilken psykopat hemsk hemsk förärad min vad svart, leendet sitter som en smäck på läpparna. Det är härligt obehagligt.
Boston tea party (Kanal 5, måndagar 21.55), ja vad ska man säga. Fullträff igen för Filip & Fredrik, är det fysiskt möjligt för desa två att misslyckas med en programidé?

Middag på Uppland följde tentan och overall...ja en trevlig dag, nu jäklar i havet blir det sovmorgon imorrn och sedan jack-shopping. Höstjacka! Viktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0