every wasted day is going through my head

Sjukdom har härjat i en vecka. Bara segt, och jag har missat två föreläsningar, och snart är det tenta. Det är så grovt uttråkande när man är sjuk, men inte så sjuk att man bara sover, sådär lagom så att man vill ut och göra saker men inte kan. Härligt värre.

Dock blir det tv, en hel del. Alltså såg jag Idol i helgen. Så nu borde väl det obligatoriska gnället över att fel person åkte ut följa, men mja. Visst tusan var Daniel Karlsson definitivt bäst i programmet!
image29

Men det är inte överraskande att svenska folket återigen visar upp kass smak i en utröstningssituation. Håller med Aftonbladets begåvade tv-skribent Karolina Fjellborg när hon skriver att Andreas snyft-historia genererar röster. Juryn bombarderar stackars killen med kritik, välförtjänt i och för sig, och han har lagom till slakten lagt sig till med ett härligt storhetsvansinne ("man kan inte sjunga den här låten bättre än så här"), ja han verkar ju mer än lovligt förvirrad och då blir det såklart ännu mer synd om honom när han blir nermejad av en massiv vägg kritik. Klart att Svensson, Karlsson och Andersson rusar till telefonbordet. Och jag menar, hellre en någorlunda tråkig Idol-vinnare än den man tycker har mest talang, faktiskt. Jag hade inte velat se Daniel paketerad i Idolformatet, ge ut den färdigskrivna skivan, sjunga den härliga vinnar-balladen, och vara bortglömd om två månader. Har killen talang på riktigt så har han ju all chans i världen nu, och det är ju bara om han kan göra något bra man egentligen vill se sådana som han. Bra jobbat svenska folket I say.

Imorrn blir det Editors på Debaser!

Nu måste jag lägga mitt huvud i metod-boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0