Dags att uppdatera, för tusan

Hej och välkommen till jag uppdaterar min blogg så himla sällan så nu börjar det bli dags. Jag gick ut bra i början, men den senaste veckan har blogginläggen inte direkt duggat tätt (läs: inte regnat alls), vilket också har påpekats (japp, känn dig träffad skitunge). Ja, herre min je vilken mängd människor som har väntat och längtat efter denna dag! Nu är den äntligen kommen.

Så vad har hänt, då. Mja. Livet har rullat på som vanligt. Jag har hunnit med en visit i den gamla hemstaden, eller ska jag säga byn. Nåväl. Den såg ut som vanligt. Är det inte konstigt hur man kan komma tillbaka till ett ställe gång efter gång och så har inget förändrats nämnvärt, en väldigt konstig känsla. Man tänker, nu har det gått sån lång tid sen jag beärade denna plats ett besök, nu måtte det vl ha skett stora förändringar. Säkerligen har det flyttat in en hel sekt, alla bönder har gått i konkurs, alla presentbutiker har dött ut och stadskärnan har fått en ny shoppinggalleria. Men icke. Den ganska nya rektorn har dock tydligen sagt upp sig eller hur det var. Fast det är skönt. Man kan alltid komma tillbaka till sin barndoms stad liksom. Eller inte sin. Min (och tydigen Martin Melins. Ja han från Robinson, polisen). Hann också med utgång på ett litet ställe som heter BK i Strängnäs. Det var intressant, om inte annat. Helt okej, men inte en favorit. Det är verkligen en helt annan värld än här i Stockholm. De spelar Ronny och Ragge, bara en sån sak. Stänger dessutom 2, men man köar ut till 3 ändå.

Försöker följa Prison Break men den här säsongen kan jag bara inte koncentrera mig. Bättre då Dexter, direkt efteråt på 6an!

Bäst i musiken just nu är förövrigt:
Flux med Bloc Party
My Cool med Adam Tensta (från Tensta! Surprise surprise!)
Puppet on a string med The Hives (men hela Black & White album är super)

Och ja, tackar som frågar, min första hemtenta gick utmärkt.

Snart ska jag beställa från asos-rean! (För snart är det löning. Och studiemedel-ing!)

Åhlens city har för övrigt fint julpynt på fasaden. Kanske borde börja julhandla snart och för en gångs skull vara ute i god tid?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0