Paus och gröt

Så det har pågått en liten paus här på bloggen. Låt oss säga att jag inte har haft något att säga, och inte att jag bara är lat. Pausen är nu slut (tror jag), och here we go again. (Är inte det en Hives-låt?)

image36
                                                                          Riktig gröt

Jag är semi-vegetarian, vilket innebär att jag äter fisk och skaldjur, men inget annat kött. Till min fars stora förtret är även min mor för sådana matvanor, och kvällens middag var nyttig och god. Quinoaröra med kokosmjölk, tonfisk, majs, tomat och avocado. Allt väl hittills, och kära far beslutar sig för att det nog är bäst att han tar till konservburken gulaschsoppa, jag menar herregud, det skulle väl aldrig kunna vara gott med en liknande röra. Lite tjat från kvinnorna i huset följer varvid en trotsig soon-to-be 55-åring tar sig an utmaningen och slevar upp en stor tallrik röra. Tar en tugga. Grimaserar.
-Gröt.
-Men det kan väl inte vara så mycket äckligare än den där röran med stekt ris du brukar äta på kinarestaurangen, vädjar mor.
-Åh jo. Det här är ju verkligen...gröt!
Nåväl, man kan inte ära gamla hundar sitta och allt det där. Fast jag har lärt mig äta gröt på senaste tiden. (Riktig gröt that is)


Gunnarssons tar 60 kronor för en pepparkaka. En pepparkaka! Bara en parantes. (Men de gör världens sötaste marsipangrisar).


Herre min je, vad jag är sugen på prinsesstårta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0